جراحی بینی شکسته در کاشان

به صورت کلی منظور از هر گونه شکستگی در ناحیه استخوان بینی ، شکستگی بینی می باشد ؛ شکستگی بینی ، معمولا در اثر وارد شدن ضربه به بینی یا در اثر اتفاق هایی هم چون دعوا ، تصادف ، افتادن ، آسیب در ورزش و غیره رخ می دهد ؛ طبق مطالعات انجام شده ، بیش از نیمی از شکستگی های صورت ، مربوط به شکستگی بینی می باشد. گاهی اوقات برای درمان این مشکل تنها راه عمل بینی شکسته شده است که در مقاله جراحی بینی شکسته در کاشان از دکتر محمد ارمی ، بهترین جراح بینی کاشان به صورت جامع به توضیح این موضوع خواهیم پرداخت.

جراحی بینی شکسته در کاشان - دکتر محمد ارمی

 

بینی شکسته چه علائمی دارد ؟

پیش از توضیح در رابطه با جراحی بینی شکسته در کاشان با دکتر ارمی ، لازم است با علائم و نشانه های شسکته شدن بینی آشنایی پیدا کنید. از معمول ترین علائم شکستگی بینی ، می توانیم به خونریزی ، کبودی و تورم اشاره کنیم ؛ در ذیل به سایر علائم آن نیز اشاره شده است :

  • کبودی زیر چشم
  • تورم صورت
  • کج شدن بینی
  • خون دماغ
  • مشکلات تنفسی
  • و غیره

علل بینی شکسته چیست ؟

از آنجایی که بینی یکی از برجسته ترین اندام های صورت است ، در هنگام آسیب دیدگی در معرض خطر بیشتری قرار دارد. شکستگی بینی ، حدود 40 درصد کل شکستگی های صورت را شامل می شود. بینی از استخوان و غضروف تشکیل شده است. وقتی ضربه شدیدی به این ساختار استخوانی و غضروفی وارد می شود ، گاهی استخوان ها می شکنند یا ترک برمی دارند و به شکستگی بینی منجر می شود. همیشه نیازی به جراحی بینی شکسته در کاشان نیست و گاهی با جا انداختن بینی می توان این عارضه را بهبهود بخشید.

جراحی بینی شکسته در کاشان - دکتر ارمی

عوارض جراحی بینی شکسته

جراحی بینی شکسته از یکسری عوارض برخوردار بوده که در این قسمت به برخی از عوارض این نوع جراحی اشاره می نماییم:

  • عفونت
  • عدم تقارن
  • انحراف سپتوم
  • تجمع خون
  • خونریزی شدید
  • مشکلات تنفسی
  • تغییر حس بویایی
  • درد و ناراحتی
  • تورم و کبودی
  • باقی ماندن جای زخم

عوامل موثر و رایج شکستگی بینی

  1. آسیب دیدن در حین ورزش هایی از قبیل فوتبال
  2. دعوا
  3. تصاوف وسایل نقلیه
  4. زمین خوردن
  5. هر فعالیتی که احتمال آسیب دیدگی صورت را افزایش دهد می تواند منجر به شکستگی بینی شود.
  6. برخی اوقات شکستگی بینی در هنگام برخورد ناگهانی با یک شیء مثل درب شیشه ای در حین راه رفتن یا کشتی گرفتن اتفاق می افتد.

سپتوم کج

شکستگی بینی می تواند باعث کج شدن سپتوم شود. این موقعیتی است که در آن ، دیواره بین دو سوراخ بینی به یک طرف منحرف می شود و بنابراین یکی از سوراخ های بینی را تنگ می کند. داروهایی از قبیل ضد احتقان ها و نیز آنتی هیستامین ها می تواند به مدیریت سپتوم کج کمک کند ، ولی برای درمان آن جراحی بینی شکسته در کاشان مورد نیاز است.

تجمع خون

اغلب خون به همراه شکستگی بینی ، تجمع می یابد که هماتوم سپتوم نامیده می شود. هماتوم سپتوم می تواند یک یا هر دو سوراخ بینی را مسدود کند و به تخلیه سریع با روش جراحی ، بمنظور جلوگیری از آسیب دیدن غضروف ، نیاز دارد.

 

جراحی بینی شکسته

شکستگی غضروف

وقتی شکستگی به دلیل یک ضربه شدید مثلاً تصادف وسیله نقلیه باشد ، شما شکستگی غضروف را تجربه خواهید کرد. وقتی آسیب دیدگی آنقدر شدید باشد که به درمان جراحی نیاز داشته باشد ، این جراحی ، آسیب های استخوان و غضروف را همزمان درمان خواهد کرد.

آسیب دیدگی گردن

شکستگی های بینی ناشی از آسیب دیدگی های با شدت بالا ، مثل تصادف وسایل نقلیه ، می تواند با آسیب دیدگی گردن و ستون فقرات همراه باشد. اگر ضربه آنقدر قوی باشد که به بینی آسیب برساند ، برای آسیب زدن به استخوان های گردن نیز به اندازه کافی ، قوی خواهد بود.

روشهای جراحی بینی شکسته

همانطور که در بالا ذکر کردیم جراحی بینی شکسته به دلیل انحراف و شکستگی بینی، بهبود فرم دهی بینی انجام می شود. جالب است بدانید تشخیص جراحی بینی شکسته کار بسیار دشواری بوده به همین دلیل این کار باید توسط بهترین جراح بینی انجام شود. این نوع جراحی به دو روش تکنیک باز و تکنیک بسته تقسیم می شود که با توجه به میزان شکستگی یکی از روشهای ذکر شده در زیر برای متقاضی اعمال می شود. در ادامه به طور کامل به بررسی این دو روش می پردازیم:

تکنیک باز

در روش عمل بینی به روش باز جراح به تمامی اجزای بینی دسترسی کامل دارد و در صورتی که میزان شکستگی و آسیب دیدگی زیاد و از نواحی مختلف رخ داده باشد تکنیک جراحی باز مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است جراحی زیبایی را میتوان با این روش به طور همزمان انجام داد. مدت زمان لازم جهت این نوع جراحی تقریبا 2 ساعت است.

تکنیک بسته

این نوع جراحی برای شکستگی های کوچک و ساده بوده و در صورتی که میزان آسیب دیدگی جزئی باشد و نیاز به باز کردن بینی نباشد این روش مورد استفاده قرار می گیرد. جراح با استفاده از بی حسی موضعی و از طریق سوراخ های بینی تغییرات لازم را ایجاد کرده و هیچ گونه برش و زخمی در خارج بینی مشاهده نمی کنید. مدت زمان تقریبی برای این نوع روش حداقل 1 ساعت می باشد.

بهترین زمان رینوپلاستی بعد از شکستگی بینی

به طور کلی نمیتوان زمان دقیقی برای عمل زیبایی بینی در نظر گرفت زیرا عمل زیبایی به عوامل مختلفی اعم از آسیب دیدگی و جابجایی استخوان های بینی بستگی دارد. البته لازم به ذکر است در صورتی که میزان آسیب دیدگی و شکستگی های بینی زیاد باشد نیاز به جراحی زیبایی بینی است که باید حداقل 3 الی 6 ماه از جراحی شکستگی گذشته باشد و استخوان های بینی ترمیم یابد سپس جراحی رینوپلاستی را انجام دهید

جراحی بینی شکسته در کاشان با دکتر ارمی

بسیاری از افراد قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند ، اما تا به حال بنا بر دلایل متفاوت ، موفق به انجام آن نشده اند ؛ این افراد زمانی که با اتفاقی همچون شکستگی بینی مواجه می شوند ، تصمیم به انجام عمل همزمان شکستگی بینی و زیبایی می گیرند ؛ در این رابطه باید ذکر شود در صورتی که شکستگی بینی شدید و تازه باشد ، بهتر است ابتدا استخوان بینی جا انداخته شده و پس از گذشت چند ماه عمل زیبایی بینی انجام گیرد ، تا در این مدت استخوان بینی ، کاملا جوش خورده و محکم شود ؛ زیرا جراحی زیبایی بینی ، باید بر روی استخوان محکم ، انجام شود ؛ چرا که در این جراحی نیاز به تراشیدن استخوان می باشد. اما در صورتی که شکستگی بینی ، خفیف بوده یا مدت زمان زیادی است که از شکستن آن می گذرد ، امکان انجام شکستگی بینی و عمل زیبایی وجود دارد.

هزینه جراحی بینی شکسته در کاشان با دکتر ارمی

بسیاری از بیماران در این باره سوال می پرسند که هزینه عمل شکستگی بینی چقدره ؟ در رابطه با این پرسش باید پاسخ داده شود که هزینه جراحی شکستگی بینی ، پس از معاینه بیمار توسط جراح بینی کاشان ، مشخص می گردد.

خلاصه

یک بینی شکسته ، بینی است که در آن ، ترک یا شکستگی در استخوان ، اغلب در استخوان واقع در بالای پل بینی ، اتفاق افتاده است. رایج ترین علل شکستن بینی که نیاز به جراحی بینی شکسته در کاشان پیدا می کند ، شامل شکستگی ناشی از برخورد در ورزش ، دعوا ، زمین خوردن و نیز تصادف وسایل نقلیه می باشد که باعث آسیب دیدن صورت می شود.

همچنین علائم بینی که دچار شکستگی شده است ، شامل تورم ، درد ، کبودی در اطراف بینی و بخصوص در زیر چشم ها می باشد. بینی ، کج بنظر رسیده و اغلب تنفس از راه بینی ، دشوار می باشد. مدیریت بینی که شکسته است ، شامل معیارهایی برای تنظیم مجدد آن می باشد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

3 1 رای
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها