جراحی بینی و بارداری

معمولا برای خیلی از بانوان در مورد جراحی بینی و بارداری درگیری های ذهنی بسیاری ایجاد می شود. اگر قصد دارید بینی خود را عمل کنید اما در این حین باردار شده اید یا باردار هستید و می خواهید بعد از بارداری ، جراحی زیبایی بینی انجام دهید همراه ما باشید تا در این مقاله هر آن چه را که لازم است در اختیارتان قرار دهیم. در ادامه به بررسی این جراحی در زمان بارداری و مراقبت های لازم در جهت آن پرداخته می شود.

جراحی بینی و بارداری

عمل بینی در دوران بارداری

اگر در حال حاضر باردار هستید و در همین زمان به فکر زیبا کردن بینی خود افتاده اید ، بهتر است دست نگه دارید. پیش از هر چیز ، بهتر است کمی بیشتر راجع به این موضوع تحقیق کنید و در این مورد با پزشک جراح متخصص حتما مشورت کنید تا از عواقب آن آگاه شوید.

قطعا می دانید که در طول دوران بارداری شرایط جسمی و ظاهری شما دچار تغییرات بسیاری خواهد شد. بنابراین ، بهترین کار این است که تا زمان به دنیا آمدن فرزندتان ، دست نگه دارید و سراغ هیچ نوع عمل زیبایی نروید. با رعایت این نکته می توانید مطمئن شوید که نتیجه عمل بعد از بارداری شما دقیق تر و پایدارتر خواهد بود.

ضرورت عمل بینی در دوران بارداری

با وجود این که نباید در دوران بارداری ، جراحی زیبایی انجام داد اما در برخی موارد ممکن است ضرورت پیدا کند. گاهی به دلیل ایجاد مشکل یا وقوع یک حادثه ناگهانی ، مجبور شوید بینی تان را جراحی کنید. اگر در زمان بارداری بینی دچار آسیب و شکستگی و تنفس دچار مشکل شود ، از نظر پزشکی مجبورید تحت عمل جراحی قرار بگیرید. این کار می تواند هم خودتان و هم جنین را از عواقب بیشتر در امان نگه دارد.

در چنین شرایطی ، جراح همه جوانب کار را در نظر خواهد گرفت و بررسی های لازم برای انجام یک عمل با پایین ترین احتمال ریسک را انجام خواهد داد. نکته مهم در این مورد این است که اینگونه عمل های جراحی با شرایط خاص باید به دست یک جراح باتجربه و ماهر ، در شرایط کنترل شده پزشکی و با رعایت نهایت احتیاط و نکات مراقبتی انجام شود.

چند وقت بعد از عمل بینی می توان باردار شد؟

برای بارداری بعد از عمل زیبایی بینی ، قبل از هر چیز باید از سلامت وضعیت جسمی خود مطمئن شوید. علاوه بر این ، لازم است تا مشاوره های لازم را از پزشک تان بگیرید. معمولا توصیه می شود پیش از انجام عمل زیبایی ، حداقل تا شش ماه بعد از بارداری صبر کنید تا بدن شما دوره بهبود را سپری کند و به حالت طبیعی باز گردد. علاوه بر این ، این نکته را به یاد داشته باشید که رینوپلاستی بر شیردهی هم تاثیرگذار خواهد بود. پس اگر می خواهید از شیر خود به فرزندتان بدهید ، پیش از اقدام برای عمل بینی ، در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

زایمان طبیعی بعد از عمل بینی

اگر دغدغه این را دارید که آیا می توانید بعد از عمل زیبایی بینی ، زایمان طبیعی داشته باشید یا نه بهتر است بدانید که تفاوت چندانی میان نوع زایمان بعد از رینوپلاستی وجود ندارد. اگرچه فشاری که در طول زایمان طبیعی متحمل می شوید ، ممکن است برای یک بینی جراحی شده ، کمی نگران کننده باشد. بنابراین بهتر است در صورتی که حق انتخاب دارید ، ابتدا زایمان طبیعی را انجام داده و پس از بازه زمانی توصیه شده ، یعنی حداقل حدود شش ماه بعد ، برای عمل زیبایی اقدام کنید.

مراقبت های بعد از عمل بینی در دوران بارداری

اگر در دوران بارداری تحت عمل قرار بگیرید ، طبیعتا مراقبت های بیشتر و حساس تری را باید انجام دهید. زیرا در این دوران احتمال بروز عواقب احتمالی بیشتر و تغییرات بدن نیز بیشتر خواهد بود. با توجه به تاثیری که این جراحی بر روی سیستم تنفسی ، پوست و به طور کل روند بهبود خواهد داشت ، ممکن است بیمار دوره درمان طولانی تری را سپری کند. بنابراین ، در دوره بهبود بعد از عمل در شرایط بارداری بیمار باید نسبت به هرگونه درد ، زخم ، لخته خون و هر علامت مشکوک دیگر هشیار باشد.

علاوه بر این ، زیباجویانی که باردار هستند ، حتما باید رژیم غذایی مناسب و درستی را دنبال کنند. همچنین خیلی بیشتر از بیماران عادی ، از انجام فعالیت های سنگین و خطرناک بپرهیزند. مهم ترین نکته برای افرادی که دوره بهبود بعد از عمل را همزمان با بارداری می گذرانند ،  این است که با مراجعه منظم به پزشک وضعیت جنین را مدام تحت نظر و بررسی داشته باشند. در این صورت می توان دوران کم خطری برای مادر و جنین را رقم زد.

کنترل شرایط جراحی بینی و بارداری به طور همزمان از حساسیت بالایی برخوردار است. به همین منظور ، معمولا تجربه همزمان این دو مسئله توصیه نمی شود. اما در شرایط ضروری ، جراحی بینی در بارداری هم می تواند انجام شود. فقط باید دقت کرد که با رعایت تمام اصول صورت بگیرد و به دست بهترین جراح بینی در این حوزه باشد. در این صورت ، با پایین ترین احتمال خطر ، جراحی پیش می رود. فقط لازم است پیش از اقدام به انجام هر کاری اطلاعات لازم را از متخصصین این حوزه درافت کنید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری