جراحی بینی گوشتی در کاشان

در گذشته جراحی بینی گوشتی در کاشان ، با تراشیدن و نازک کردن غضروف ها انجام میشد که تاثیر مثبتی نداشت و بینی بعد از مدتی به شکل اول خود باز می گشت. اما امروزه به روش فرم دهی و تقویت غضروف ها انجام می شود که تاثیر مثبتی دارد و درصد بازگشت بینی به شکل اول را به حداقل و صفر می رساند. هنگام جراحی بینی در کاشان باید به این نکته توجه داشت که بعد از جراحی ، بینی باید با سایر اجزا صورت تناسب داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدت نمونه کارهای دکتر محمد ارمی ، بهترین جراح بینی کاشان ، مطالعه مقاله توصیه می شود.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر ارمی

 

کوچک کردن بیش از اندازه بینی و قوس زیاد باعث بروز مشکلاتی ؛ از قبیل اختلال تنفسی و عدم ایجاد تناسب و هارمونی در صورت می شود که خود از اصول جدایی ناپذیر زیبایی است.

مزایای جراحی بینی گوشتی

همانطور که در بالا ذکر کردیم جراحی بینی گوشتی برای افراد دارای پوست ضخیم و غضروف های ضعیف مناسب می باشد. این نوع جراحی از مزایای متعددی برخوردار بوده که به شرح زیر است:

  • بهبود ظاهر و فرم بینی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • اصلاح مشکلات تنفسی
  • کاهش اندازه بینی
  • بهبود تقارن صورت

عوارض جراحی بینی گوشتی

این نوع جراحی همانند سایر جراحی های زیبایی با یکسری عوارض و مشکلات کوتاه مدت یا بلند مدت همراه بوده که برخی از آنها شامل موارد زیر می باشد:

  • عفونت
  • کبودی
  • تورم
  • درد
  • خونریزی
  • جای زخم
  • مشکلات تنفسی
  • تغییر در حس بویایی
  • واکنش نسبت به داروهای بیهوشی

تجربه عمل بینی گوشتی در کاشان

برخی از افراد مایل به انجام جراحی زیبایی بینی هستند در کاشان ، اما با شنیدن جملاتی مانند بازگشت پذیری بینی گوشتی از عمل بینی خود صرف نظر می کنند. اما بروز عوارض ، بعد از جراحی بینی گوشتی تنها به جراح بستگی دارد؛ بنابراین اگر بهترین جراح بینی کاشان که انتخاب می کنید در کار خود متخصص باشد هیچ مشکلی بعد از جراحی نخواهید داشت.

مراقبت های قبل از عمل بینی گوشتی در کاشان

  • بیماران باید از دو هفته قبل از جراحی ، از مصرف داروهایی مانند پروفن پرهیز کنند.
  • بیماران حداقل به مدت دو هفته قبل از جراحی زیبایی بینی باید از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل خودداری نمایند.
  • قبل از جراحی بینی گوشتی در کاشان ، به مدت دو هفته بیماران نباید از سیگار استفاده کنند.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر ارمی

 

مراقبت های پس از جراحی بینی گوشتی

  1. بعد از اتمام جراحی زیبایی بینی بلافاصله تورم آن شروع می شود که با گذشت زمان این تورم از بین می رود اما با انجام مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی می توان باعث سرعت بهبودی آن شد.
  2. ساده ترین روش برای کاهش تورم و درد بینی استفاده از کمپرس یخ است.
  3. استحمام با آب داغ موجب بیشتر شدن تورم بینی گوشتی می شود ، پس بهتر است هنگام استحمام از آب داغ استفاده نکنید.
  4. بیماران بعد از جراحی بینی گوشتی در کاشان باید مصرف نمک خود را به حداقل برسانند.
  5. بالا نگه داشتن سر باعث گردش خون در صورت می شود و این کار به کاهش تورم بینی کمک می کند.
  6. بیماران بعد از انجام عمل زیبایی بینی بهتر است تا مدتی از انجام ورزش های سنگین که باعث فشار آمدن به بینی می شوند ؛ مانند شنا خودداری کنند.

بهترین سن جهت عمل بینی گوشتی

بهترین سن جهت انجام رینوپلاستی گوشتی به عوامل مختلفی اعم از رشد جسمی و روانی فرد بستگی دارد. معمولا بهترین زمان جهت انجام جراحی بینی زمانی بوده که چرخه رشد بینی تکمیل گردد و بهتر است بعد از سن 18 سالگی این عمل را انجام دهید تا فرم بینی شما صورت گرفته باشد و بعد از جراحی شاهد هیچگونه تغییرات ناگهانی نشوید.
البته لازم به ذکر است دختران از سن 15 سالگی و پسران از سن 17 سالگی می توانند نسبت به انجام این عمل اقدام نمایند.

عمل بینی گوشتی با لیزر

ممکن است شما مطالبی در رابطه با جراحی بینی گوشتی به وسیله لیزر خوانده باشید و یا از دیگران شنیده باشید ، اما چنین چیزی غیر ممکن است ؛ زیرا با لیزر نمی توان تغییراتی بر روی استخوان بینی انجام داد ؛ بلکه تنها می توان ایرادات سطحی پوست بینی را برطرف کرد.

رفع پره های بینی طی جراحی بینی گوشتی

بهبود ظاهر پرهای بینی برای افرادی که بینی‌های بزرگ با پرهای گوشتی دارند، اهمیت زیادی دارد. در معیارهای زیبایی چهره، اندازه پره های بینی باید با فاصله بین دو چشم برابری داشته باشد، که این مسئله می‌تواند به جلوه زیبایی چهره کمک کند.
بنابراین، افرادی که دارای بینی ‌های گوشتی و پرهای پهن هستند، به دنبال راهی برای تغییر این ویژگی‌ها هستند. اگر پهنای بینی بیشتر از فاصله بین دو چشم باشد، پزشک می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های مناسب، به کوچک‌ نمایی پرهای بینی بپردازد. این عمل جراحی با ایجاد چند برش در پرهای بینی انجام می‌شود تا پهنای بینی کوچک ‌تر شود.

جراحی بینی گوشتی - دکتر ارمی

 

عمل بینی گوشتی فانتزی در کاشان

امروزه عمل بینی فانتزی به خصوص بین خانم ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. در جراحی زیبایی بینی به روش فانتزی بینی به طور قابل توجهی کوچک می شود و در زاویه نیم رخ بینی ، قوس زیادی ایجاد خواهد شد و نوک بینی سربالا می شود. در این نوع جراحی تمرکز جراحان بینی بر روی نوک آن می باشد زیرا نوک بینی باید نسبت به جراحی بینی طبیعی تفاوت هایی داشته باشد و به منظور عروسکی شدن شکل بینی ، باید نوک آن سربالا باشد.

هزینه جراحی بینی گوشتی

یکی از مسائل بسیار مهم در بین متقاضیان عمل زیبایی بینی هزینه جراحی می باشد. بهتر است بدانید جراحی بینی گوشتی نسبت به سایر جراحی ها دشوارتر بوده و هزینه آن به عوامل متعددی اعم از دستمزد جراح، موقعیت جغرافیایی، نوع جراحی، هزینه کلینیک، مشکلات بینی، خواسته متقاضی بستگی دارد به همین دلیل نمیتوان قیمت دقیق برای این نوع جراحی در نظر گرفت.
جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره مطب دکتر ارمی تماس حاصل فرمایید.

تورم ناشی از عمل بینی گوشتی

  • هر جراحی که با ایجاد برش در پوست و تغییر در ساختار یک عضو همراه باشد ؛ موجب بروز مقداری تورم و کبودی در ناحیه مورد نظر و اطراف آن خواهد شد.
  • برای انجام جراحی بینی گوشتی در کاشان و برطرف کردن ایرادات موجود در این نوع بینی ، لازم است تا جراح بینی گوشتی خوب در کاشان به ساختار بینی دسترسی داشته باشد که این امر تنها با ایجاد برش بر روی پوست آن امکان پذیر است.
  • ایجاد نمودن برش بر روی پوست بینی و انجام اقداماتی همچون صیقل دادن استخوان ها باعث بروز کمی تورم و کبودی در بینی و نواحی اطراف آن خواهد شد که شدت و میزان آن از فردی به فرد دیگر و با توجه به فاکتورهایی ؛ همچون میزان ایرادات بینی و ویژگی های بدن هر فرد متفاوت است.

راهکارهای کاهش تورم ناشی از جراحی بینی گوشتی

نکاتی وجود دارند که با رعایت آن ها می توان از تشدید تورم بینی جلوگیری کرده و موجب سریع تر فروکش نمودن ورم بینی شد.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر ارمی

 

تغذیه بعد از جراحی بینی گوشتی

تغذیه یکی از عواملی است که بر ورم بینی تاثیر مستقیم دارد ، بنابراین :

  • از خوردن مواد غذایی سفت خودداری نمایید ؛ برای اینکه بتوان مواد غذایی سفت را به راحتی بلعید و هضم کرد لازم است تا آن ها را به میزان زیاد جوید. عمل جویدن نیز تا حدی موجب ایجاد فشار به فک بالا شده و در نهایت این فشار به بینی منتقل خواهد شد که این امر ورم بینی را تشدید خواهد نمود.
  • وجود سدیم در نمک موجب شدت یافتن ورم بینی می گردد ؛ لذا از خوردن غذاهایی که در پخت آن ها از نمک و ادویه زیادی استفاده شده است بعد از انجام جراحی بینی گوشتی در کاشان ؛ بپرهیزید.
  • رژیم غذایی خود را از میوه و سبزیجات ، میگو ، ماهی و مواد حاوی فیبر غنی نمایید.

استفاده از کمپرس 

در 2 روز ابتدایی بعد از جراحی بینی گوشتی در کاشان هر یک ساعت یک بار به مدت 15 دقیقه بر روی بینی و نواحی دارای ورم کمپرس سرد یا ژل یخ قرار داده و تا مراجعه بعدی به بهترین جاح بینی گوشتی کاشان کمپرس گرم بگذارید..

سرتان را به سمت پایین خم نکنید

هنگامی که سر به سمت پایین خم می شود گردش خون در ناحیه سر و صورت زیاد می گردد که این امر در افزایش ورم بینی موثر است.

بر روی بینی تان چسب بزنید 

چسباندن چسب بر روی بینی به مدت 2 ماه بر کاهش یافتن ورم بینی موثر است.

نمونه کار جراحی بینی گوشتی دکتر ارمی

 

از برقراری رابطه زناشویی به مدت 2 هفته بپرهیزید 

به دلیل اینکه برقراری رابطه جنسی برای فرد با آزادسازی هورمون های مرتبط با هیجان همراه است موجب پرخونی ناحیه صورت و در نتیجه شدت یافتن ورم بینی موثر است.

تزریق کورتون به بینی 

برای کاهش تورم بینی به طور معمول یک روند طبیعی وجود داشته و برطرف شدن کامل آن به 6 ماه تا 2 سال زمان نیاز دارد. در صورتی که این روند در بیماری به کندی صورت گرفته یا با وجود گذشت مدت زمان ذکر شده مقدار زیادی از تورم در بینی وجود داشته باشد می توان با تزریق کورتون در بینی میزان ورم را کم نمود که البته به ندرت به آن توصیه می شود.

جای بخیه بعد از عمل بینی گوشتی

یکی از اصلی ترین دغدغه های افرادی که جراحی بینی گوشتی در کاشان با روش باز انجام می دهند ، باقی ماندن جای بخیه ها روی پوست است. در واقع مهم ترین مسئله ای که در باقی ماندن جای بخیه ها بعد از جراحی موثر است ، نوع پوست می باشد. از آنجایی که بینی های گوشتی دارای پوست ضخیمی هستند ، احتمال باقی ماندن جای اسکار در پوست آن ها بیشتر است. با این وجود کرم هایی وجود دارند که به ترمیم و بازسازی پوست کمک می کند. لازم است حتما در رابطه با تهیه کرم های ترمیم کننده با بهترین دکتر بینی کاشان مشورت نمایید. برای جلوگیری از باقی ماندن جای بخیه های جراحی توصیه می شود از پمادهایی که پزشک برای شما تجویز نموده به صورت مرتب استفاده نمایید و بخیه های خود را چرب کنید. همچنین مصرف مواد غذایی مفید از جمله مواردی است که به ترمیم و بازسازی پوست کمک زیادی می کند. نوشیدن مقداری زیادی آب و مایعات نیز توصیه می شود.

ماساژ بینی بعد از جراحی بینی گوشتی

یکی از موارد کمک کننده در کاهش تورم و شکل گیری بینی بعد از عمل ، ماساژ دادن بینی به نحو صحیح و اصولی است. اگر بینی به خوبی ماساژ داده شود تاثیر زیادی در شکل گیری و از بین رفتن ورم دارد. از ماساژ بینی به صورت خودسرانه خودداری نمایید ؛ چرا که در اینصورت ممکن است به بینی صدمه وارد کنید. بینی در ماه های اولیه بعد از عمل بینی گوشتی در کاشان استحکام لازم را نداشته و هرگونه فشار و ضربه می تواند منجر به آسیب به بافت های بینی شود ؛ بنابراین اگر پزشک دستور به انجام ماساژ بینی داده است ، باید به خوبی نحوه انجام آن را یاد بگیرید و سپس اقدام به ماساژ دادن بینی خود نمایید. همچنین ماساژ دادن جای بخیه های بینی بسیار مفید و کاربردی بوده ؛ چرا که به کلاژن سازی و ترمیم پوست کمک می کند.

آیا نتیجه عمل بینی گوشتی تغییر می کند ؟

بسیاری از افراد این باور را دارند ، که بینی گوشتی مدتی بعد از انجام جراحی تغییر پیدا کرده و مجدد به فرم قبلی خود باز می گردد. در تکنیک های قدیمی از آنجایی که بافت غضروفی زیادی از بینی گوشتی برداشته می شد ، این امر امکان پذیر بود. در حالی که امروزه پیشرفت های علم پزشکی در حوزه جراحی بینی گوشتی نیز پیشرفت زیادی پیدا کرده است و با تقویت غضروف های نوک بینی و جراحی بینی به فرم مناسب می توان از تغییر و یا بازگشت بینی به فرم اولیه جلوگیری کرد.

 

جراحی بینی گوشتی در کاشان - دکتر ارمی

 

چرا بینی گوشتی نباید به فرم فانتزی عمل شود ؟

برای انجام عمل بینی فانتزی لازم است بینی استخوان محکم ، پوست نازک و غضروف های قوی داشته باشد ؛ در غیر اینصورت ظرافت های جراحی نه تنها نمایان نخواهد شد ؛ بلکه بینی کاملا مصنوعی و بد شکل دیده می شود. از آنجایی که بینی گوشتی ویژگی های فوق را دارا نیست ، انجام این جراحی به افرادی که بینی گوشتی دارند ، توصیه نمی شود. به صورت کلی می توان گفت بهترین مدل برای این افراد بینی طبیعی است. ذکر این نکته لازم است که طبیعی بودن بینی به معنای عدم تغییر در فرم و ظاهر بینی نیست ؛ بلکه بینی به نحوی جراحی می شود که تشخیص عملی بودن آن برای افراد دیگر سخت خواهد بود اما اگر به مقایسه بینی قبل و بعد از جراحی بینی گوشتی در کاشان بپردازید ، متوجه تغییرات ایجاد شده و تاثیرات مثبت آن خواهید بود.

تکنیک های نوین در جراحی بینی گوشتی

کوتاه شدن زمان ریکاوری : امروزه از تکنیک هایی در جراحی زیبایی بینی استفاده می شود که با کمترین میزان برش همراه است که این موضوع موجب می شود تا بیمار پس از جراحی دچار تورم و کبودی کمتری شده که این موضوع خود در کوتاه تر شدن دوره ریکاوری و مراقبت های بعد از عمل جراحی نیز موثر است. دقت داشته باشید رعایت دستورالعمل های پزشکی می تواند تا حد زیادی به کوتاه شدن روند بهبودی شما بعد از عمل بینی گوشتی کمک کند.

نیاز به خلق بینی طبیعی : بینی گوشتی به دلیل ساختار غضروفی ضعیف و همچنین ضخیم بودن پوست ، بستر لازم برای ایجاد بینی به فرم فانتزی را ندارد ؛ از این رو بهترین و ایده آل ترین فرم برای بینی گوشتی ، مدل طبیعی است. در طی این پروسه شکل ، اندازه و زوایای بینی به صورت کاملا طبیعی تغییر داده می شود تا بینی کاملا متناسب با آناتومی صورت شده و فرم زیبا و جذاب تری پیدا کند.

استفاده از دستاوردهای ترکیبی : در بسیاری از مواقع ممکن است برای دستیابی به یک نتیجه ایده آل از این جراحی تنها عمل رینوپلاستی کافی نباشد ؛ در چنین شرایطی برای هماهنگی بهتر بینی و سایر اجزای صورت ممکن است جراح بینی خوب در کاشان به بیمار انجام جراحی های مکمل مثل پروتز چانه را پیشنهاد دهد.

آیا جراحی بینی گوشتی در آقایان با بانوان متفاوت است؟

همانطور که میدانید از مولفه های اصلی بینی های گوشتی می توان به پوست ضخیم و چربی زیاد پوست اشاره کرد که این ویژگی در بینی آقایان به نسبت خانم ها بسیار بیشتر مشاهده می شود. در نتیجه پروسه رینوپلاستیدر اقایان با پیچیدگی های بسیار بیشتری همراه خواهد بود چراکه بینی های بانوان دارای ظرافت بیشتری بوده اعمال تغییرات بر روی ان کمی اسان تر خواهد بود. در هر صورت مراجعه به یک پزشک ماهر و جراحی بینی گوشتی تحت نظر ایشان چه در خانم ها و چه در اقایان دارای نتایج فوق العاده و رضایت بخش خواهد بود.

 

آیا بلافاصله بعد از برداشتن اسپلینت بینی باید از چسب استفاده کرد ؟

بله ، بعد از اینکه قالب بینی شما برداشته می شود ، جراح روی بینی شما چسب خواهد زد و نحوه صحیح چسب زدن به بینی را به بیمار آموزش می دهد.

آیا عمل بینی گوشتی محدودیت سنی دارد ؟

بعد از پایان رشد استخوانی بدن می توانید برای انجام جراحی بینی گوشتی در کاشان با دکتر ارمی ، اقدام نمایید. از آنجایی که این رشد در دختران بعد از 16 سالگی کامل می شود ، انجام این جراحی در سنین 16 سالگی نیز امکان پذیر است. دقت داشته باشید برای انکه مشخص شود شما کاندید خوبی برای عمل بینی گوشتی در کاشان هستید یا خیر ، لازم است علاوه بر سن فاکتورهای دیگری مثل سلامت جسمی و روانی ، کیفیت و ضخامت پوست ، نوع غضروف های بینی در نظر گرفته شود.

برای مثال گاهی ممکن است فرد سن مناسبی برای این جراحی داشته باشد و از سلامت کامل نیز برخوردار باشد ، اما از آنجایی که میزان ضخامت پوست بسیار شدید بوده و غضروف های بینی نیز بسیار ضعیف هستند ، توصیه می شود بیمار از انجام این جراحی صرف نظر نماید ؛ چرا که ممکن است در نهایت نتیجه خوب و رضایت بخشی حاصل نشود.

چرا جراحی بینی گوشتی تا این حد پر چالش است ؟

در واقع مسئله اصلی در این نوع جراحی ضخامت و چرب بودن پوست بینی و همچنین ضعف غضروف های بینی است که موجب می شود ظرافت های بینی پس از جراحی به خوبی نمایان نشود. همچنین غضروف های ضعیف بینی توانایی نگهداری بینی را نداشته از این رو پس از مدتی بینی به اصطلاح به شکل اولیه خود باز می گردد. البته دقت داشته باشید که امروزه به کمک تکنیک های جدید جراحی و استفاده از غضروف های نواحی دیگر بدن مثل دنده یا پشت گوش می توان اقدام به تقویت و شکل دهی غضروف های بینی نمود و در نهایت به نتیجه رضایت بخشی دست پیدا کرد. در خصوص ضخامت پوست بینی نیز توصیه می شود برای آنکه نتیجه مطلوب و زیبایی حاصل شود ، بهتر است بینی را به شکل طبیعی جراحی نمود.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها