مراقبت های قبل از جراحی بینی – دکتر ارمی

 به طور کلی جراحی بینی پیچیدگی های خاص خود را دارد و مانند هر عملی دیگری لازم است که قبل از انجام آن ، بیمار یک سری اقدامات را انجام دهد تا روند عمل ، با مشکل مواجه نشود و نتیجه نهایی ، مطلوب تر باشد. به همین دلیل در این مقاله از دکتر محمد ارمی ، بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی کاشان ، سعی کرده ایم ، شما را با مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی که لازم است قبل از روز عمل انجام دهید آشنا کنیم.

اقدامات قبل از جراحی بینی - دکتر ارمی

 

اقدامات قبل از جراحی بینی

  • به طبع اولین قدم برای انجام جراحی زیبایی بینی ، انتخاب پزشک بینی خوب و با تجربه در کاشان است. این انتخاب در نتیجه نهایی تاثیر مستقیم داشته و از اهمیت بالایی برخوردار است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه انتخاب و ویژگی های جراح بینی کاشان به مقاله مرتبط که در همین سایت قرار دارد ، مراجعه نمایید.
  • پس از انتخاب متخصص گوش و حلق و بینی خود ، با مطب تماس گرفته و وقت مشاوره ای از منشی حاصل فرمایید.
  • در جلسه مشاوره با پزشک خود بدون خجالت ، درباره تمام انتظارات خود صحبت کنید.
  • اگر طی یک سال گذشته تحت بی هوشی کامل و جراحی قرار گرفته اید یا از سابقه بیماری و حساسیت دارویی برخوردارید ، حتما جراح زیبایی بینی خود را در جریان بگذارید.
  • انجام آزمایشات و سی تی اسکن در اقدامات قبل از جراحی بینی ، از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین بلافاصله آن ها را انجام دهید و نتیجه را در اختیار پزشک خود بگذارید.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی

  • در صورت تجویز دارو توسط پزشک، به صورت مرتب از آن ها استفاده نمایید.
  • دخانیات و نیکوتین ، اکسیژن رسانی در خون را مختل کرده و ممکن است روند جراحی را با مشکل مواجه کند. به همین دلیل از دو هفته قبل از انجام جراحی زیبایی بینی از مصرف سیگار ، قلیون و حتی قرار گیری در محل های پر دود خودداری نمایید.
  • از داروهای رقیق کننده خون و داروهای ضد التهاب همچون آسپرین ، وارفارین و پروفن در اقدامات قبل از جراحی بینی استفاده نکنید. این قبیل داروها موجب رقیق شدن خون شده و احتمال خونریزی بینی را افزایش می دهد.
  • از یک هفته قبل از عمل رینوپلاستی از مایعات و مواد مغذی بیشتری استفاده کنید تا سطح ایمنی بدن افزایش یابد. هر چه مقاومت بدن بیشتر شود ، دوران نقاهت پس از عمل بینی راحت و کوتاه تر خواهد شد.
  • از آنجایی که ممکن است تا چند روز بعد از عمل زیبایی بینی قادر به استحمام نباشید ، قبل از عمل به حمام بروید. همچنین لازم است حین عمل بدن و صورت عاری از هر گونه مواد آرایشی ، لوسیون و غیره باشد.
  • ناشتا و خالی بودن معده حین عمل از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین از 8 ساعت قبل از عمل خوردن و آشامیدن را کنار بگذارید.
  • از به همراه داشتن زیور آلات ، لاک ، ناخن مصنوعی و غیره خودداری کنید.
  • آقایان بدون ریش و سبیل به محل جراحی مراجعه کنند.
  • تمامی آزمایشات و مدارک موردنیاز را به همراه داشته باشید.
  • حداقل نیم ساعت قبل از عمل زاینوپلاستی و به اتفاق یک یا دو همراه در محل جراحی حضور داشته باشید.
 

کاهش استرس پیش از عمل جراحی

کمی استرس و اضطراب پیش از عمل زیبایی بینی یا انجام هر نوع عمل جراحی دیگری طبیعی است. اما ممکن است در این میان میزان استرس برخی افراد بسیار شدید باشد و یا در رابطه با بیهوشی ترس های زیادی وجود داشته باشد. معمولا این استرس و ترس ها به دلیل عدم آگاهی و داشتن اطلاعات صحیح اتفاق می افتد. به همین دلیل توصیه می شود پیش از رینوپلاستی در اقدامات قبل از جراحی بینی در مورد موضوعاتی اعم از روند عمل به خوبی تحقیق نمایید ، در رابطه با نگرانی و ترس هایی که دارید با پزشک خود مشورت کنید ، با افرادی که سابقه جراحی زیبایی بینی داشته اند صحبت کنید. همچنین در صورت لزوم می توانید شب قبل از عمل و یا ساعاتی پیش از جراحی با مشورت پزشک از قرص های آرام بخش استفاده نمایید.

پریود بودن در هنگام عمل جراحی

به صورت کلی خوب است بدانید که پریود بودن در انجام پروسه جراحی بینی در کاشان ، اختلالی ایجاد نمی کند. اما از آنجایی که دوران قاعدگی ناراحتی و دردهای زیادی را برای خانم ها ایجاد می شود و با تغییرات خلق و خوی همراه است ، توصیه می شود به نحوی روز جراحی مشخص شود ، که با دوران قاعدگی همراه نباشد.

سرماخوردگی پیش از عمل بینی

از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی ، در رابطه با پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی می باشد ؛ چرا که در دوران ابتلا به این نوع بیماری ها سینوس ، گوش و حلق و بینی نیز درگیر می شوند که با علائمی مثل گلو درد ، آبریزش بینی ، سرفه و غیره همراه است تمامی این موارد محدودیت ها و مشکلاتی را در پروسه رینوپلاستی ایجاد می کند. به همین دلیل اگر چند روز مانده به انجام عمل بینی در کاشان ، به سرماخوردگی و یا آنفولانزا دچار شدید ، لازم است زمان جراحی خود را به تعویق بیندازید.

چه آزمایشاتی پیش از عمل بینی لازم است ؟ 

در اقدامات قبل از جراحی بینی از بیماران خواسته می شود تا تست خون انجام دهند. در این آزمایش مواردی همچون انعقاد خون ، قند خون ، بیماری های عفونی و برخی فاکتورهای دیگر جهت اطمینان از سلامتی بیمار برای انجام بیهوشی و عمل زیبایی بینی بررسی می شود. همچنین در مواردی که بیمار شکستگی یا انحراف بینی داشته باشد ، لازم است جهت بررسی ساختمان درونی بینی ، عکس های سی تی اسکن تهیه نماید.

اگر فرد به بیماری زمینه مبتلا باشد نیز بعد از تایید پزشک متخصص آزمایشاتی مثل اسکن قلب در بیماران قلبی و تست دیابت در بیمارانی که قند خون آن ها بالا است گرفته می شود. افراد سیگاری و افرادی که به مشکلات ریوی دچار هستند نیز لازم است تست ریه انجام دهند تا در طی پروسه جراحی مشکلی برای آن ها ایجاد نشود.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها